Ultima sesiune a cursului „Integrarea noilor tehnologii informaționale și comunicaționale în procesul didactic” la UPSC

La 4 decembrie 2025, s-a desfășurat ultima sesiune a cursului de formare continuă „Integrarea noilor tehnologii informaționale și comunicaționale în procesul didactic”, dedicată studenților Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău. Evenimentul a avut loc în cadrul proiectului bilateral România–Republica Moldova „Biblioteca universitară transfrontalieră online pentru acces echitabil la servicii educaționale de înaltă calitate” (ROMD00388 – CBOL) și a demonstrat angajamentul universității de a dezvolta competențele digitale ale studenților și de a-i pregăti pentru un mediu educațional modern și inovator.

Sesiunea a fost deschisă de Dna Angela Globa, dr., conf. univ., formator în cadrul proiectului CBOL, care a prezentat direcțiile strategice ce ghidează transformarea digitală a educației. Mesajul dnei Globa a evidențiat rolul tehnologiilor emergente în redefinirea procesului didactic, promovarea accesului echitabil la resurse educaționale și formarea unei generații de studenți capabili să navigheze cu succes într-o lume digitalizată.

Prima parte a sesiunii, facilitată de Dna Angela Malaniuc din cadrul Bibliotecii Științifice UPSC, a fost dedicată explorării rolului bibliotecilor digitale în formarea studenților moderni. Prezentarea a evidențiat transformările și provocările bibliotecilor în era digitală și modul în care acestea devin adevărate centre de acces la cunoaștere și instrumente de cercetare. Studenții au primit demonstrații practice privind utilizarea Repozitoriului UPSC și a altor resurse instituționale și internaționale, oferindu-le repere practice pentru documentare și studiu.

Cea de-a doua parte, susținută de Dna Tatiana Veveriță, dr., conf. univ. la UPSC, a abordat tema „Norme tehnice și etice de elaborare a lucrărilor științifice utilizând TIC”. Studenții au descoperit bune practici de redactare a prezentărilor științifice, utilizarea corectă a instrumentelor tehnologice și principiile etice esențiale în elaborarea lucrărilor științifice. Prezentarea interactivă, exemplele relevante și exercițiile practice au oferit repere clare pentru o redactare responsabilă și riguroasă, punând accent pe integritatea academică în era tehnologiilor avansate.

Astfel, sesiunea finală a cursului a oferit studenților o experiență de învățare valoroasă, orientată spre dezvoltarea competențelor digitale necesare învățământului contemporan. Cursul se înscrie armonios în obiectivele proiectului CBOL, consolidând accesul echitabil la resurse educaționale de calitate și pregătind o nouă generație de specialiști capabili să valorifice tehnologia în beneficiul procesului educațional. UPSC continuă să implementeze acțiuni concrete pentru transformarea digitală și menținerea unui nivel înalt de calitate academică.

Imagini din cadrul evenimentului pot fi văzute aici.

You may also like...