Evaluare digitală și inovație: a doua sesiune a cursului de formare continuă în cadrul proiectului CBOL

La data de 26 noiembrie 2025, a avut loc cea de-a doua sesiune a cursului de formare continuă „Integrarea noilor tehnologii informaționale și comunicaționale în procesul didactic”, organizat pentru cadrele didactice în contextul proiectului transfrontalier „Online cross-border university library for equitable access to high-quality education services ROMD00388 – CBOL”. Finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Interreg NEXT România-Republica Moldova, proiectul CBOL urmărește să construiască o bibliotecă online transfrontalieră, accesibilă și incluzivă, oferind studenților și profesorilor resurse științifice, materiale didactice și instrumente digitale moderne. Însă accesul la aceste resurse este valorificat pe deplin doar atunci când cadrele didactice stăpânesc competențele digitale necesare pentru integrarea lor în procesul de predare-învățare-evaluare. Astfel, sesiunea a doua a continuat direcția strategică inițiată în cadrul cursului de formare continuă, punând accent pe dezvoltarea competențelor digitale esențiale pentru modernizarea procesului educațional universitar.

Dna Angela Globa, dr., conf. univ., formator în cadrul proiectului CBOL, a deschis evenimentul cu prezentarea viziunii UPSC privind Strategia de Transformare Digitală și a modului în care tehnologiile emergente pot îmbunătăți calitatea educației. Prin evidențierea priorităților naționale și europene, Dna Globa a conturat cadrul conceptual necesar pentru înțelegerea direcțiilor de evoluție digitală la nivel instituțional.

Cea de-a doua sesiune a fost facilitată de Dna Tatiana Veveriță, dr., conf. univ. la UPSC, și a abordat un subiect fundamental pentru procesul didactic: tehnicile moderne de realizare a evaluării digitale în platforme LCMS. Sesiunea a inclus două părți complementare: crearea băncii de itemi într-un Sistem de Management al Învățării și crearea instrumentelor de evaluare, precum și personalizarea evaluării într-un Sistem de Management al Învățării. Participanții au analizat exemple practice, au explorat instrumente digitale specifice și au discutat provocările și oportunitățile evaluării moderne, într-un context în care flexibilitatea, accesibilitatea și relevanța competențelor digitale devin tot mai importante în activitatea academică.

Prin temele abordate și interesul activ al cadrelor didactice, acest curs de formare reconfirmă necesitatea integrării tehnologiilor digitale în învățământul universitar și susține angajamentul UPSC și al proiectului CBOL pentru transformare digitală, calitate și inovare în mediul academic. Într-o perioadă în care accesul la resurse educaționale digitale devine fundamental pentru calitatea actului didactic, cursul de formare continuă „Integrarea noilor tehnologii informaționale și comunicaționale în procesul didactic” contribuie la consolidarea unui corp profesoral capabil să utilizeze, să creeze și să valorifice resurse digitale la standarde internaționale. Acest curs de formare reprezintă un pilon-cheie al viziunii CBOL, demonstrând că transformarea digitală presupune nu doar infrastructură, ci și oameni bine pregătiți, capabili să creeze un mediu educațional modern și echitabil. „Online cross-border university library for equitable access to high-quality education services ROMD00388 – CBOL” este, în esență, o investiție strategică în viitorul educației, iar formarea cadrelor didactice este una dintre componentele care îi conferă durabilitate, relevanță și impact real asupra comunității academice.

Imagini din cadrul evenimentului pot fi văzute aici.

You may also like...